Blossa Clementin får PPP

Köpte igår årets glögg från Systembolaget, Blossa Clementin. Det har ju blivit lite av en jultradition som Systembolaget skapat åt det svenska folket. Själv har jag inte provat dessa utgåvor tidigare år, så jag beslutade mig för att starta med denna tradition i år.
Jag är personligen en som gillar glögg runt juletid, det höjer helt klart julstämningen. Så jag såg rätt mycket fram emot denna utgåva. Så idag efter maten så värmde jag min kopp i micron. Den är helt ok men inte mer. Det är ju ingen revolutionerande god smak, men den är heller inte äcklig på något sätt. Så eftersom jag gillar vanlig glögg så får ju blossas vanliga glögg PPPP av PPPPP möjliga, måste ju finnas utrymme för förbättrning. Så då blir betyget för Blossa Clementin PPP av fem möjliga. Den smakar inte så mycket clementin som jag hade hoppats på, och vilket man kan förvänta sig av denna glögg.

Men detta är nog en tradition som jag från och med i år skall ta fasta på och införa. Alltid kul att testa nya saker och kul att ha något att se fram emot runt juletid. För just det där med traditioner är något som man förlorar lite i och med den dagen man flyttar hemifrån. Det är då man skall skapa sina egna traditioner och det är något som inte riktigt satt sig för mig ännu så här snart sju år sedan man lämnade pojkrummet. Men man får jobba på det och i framtiden när man förhoppningsvis har en egen familj så skall julen, som sig bör, vara fylld av en hel massa roliga traditioner!




Kommentarer
Postat av: Lotta

Bra du testat... så vi kan gå på din bedöming.. allså PPP av PPPPP möjliga..

2009-12-03 @ 18:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback