Då kan vi börja räkna ner mot jul...

.. för idag är det ju den första december och första advent inföll helgen som var. Med andra ord har idag julkalendern börjat, men det vet jag inte så mycket om. Det fanns ju en tid när även jag var ung och följde julkalendern slaviskt, men det var länge sedan nu. Alla har ju sin egen favorit bland dessa alla olika julkalendrar. Den lilla känslan är väl att årets julkalender Superhjältejul inte kommer att gå till historien som en av dom bästa genom tiderna, men då jag inte lär se något av den skall jag inte uttala mig. Men om jag istället uttalar mig om något jag vet så kan jag dela med mig av min favorit. Det som i mitt tycke är den bästa julkalendern genom tiderna är Sunes jul från 1991, fantastiskt bra måste jag säga. Så dela gärna med er, vilken är er favorit?

Det var länge sedan jag såg fram emot en jul så mycket som jag gör nu. Förvisso inte så mycket beroende på julen i sig utan mer beroende på var och med vem jag skall fira den. Julen i år kommer att firas i Thailand, julafton i Bangkok, tillsammans med Anna. Anländer till Bangkok den 22 december och har då inte träffat Anna sedan den 3e oktober, för det var då hon begav sig iväg på sin tripp runt vårat runda klot. Dessutom skall det bli så underbart att slippa kyla och snö(regn) och istället få en massa sol och värme. Så precis som när jag var barn så räknar jag ner dagarna!

Jag har förövrigt julpyntat här hemma idag. Inget som var direkt planerat, men när mamma som är på besök i Göteborg gav mig en liten tomte idag så fick man ju ge honom en plats i hemmet. Det var faktiskt en riktigt fin tomte, inte sådär jobbigt tomteröd utan en fin liten grå/blå tomte. Det är honom ni ser här under.

Tänkte dessutom dela med mig av en lite film där alla föräldrar där ute kan se hur man inte skall behandla sina barn på julafton. Väldigt elakt!

 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nu är det BARA 20 dagar KVAR.... oj vad tiden går... :O)

2009-12-01 @ 20:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback