Då var det dags!

Ryggsäcken är packad, så nu är det äntligen dags för resan mot Thailand. Ända sedan Anna påbörjade sin resa runt vårat runda klot i början av oktober så har man sett fram emot att denna resan till Thailand. En månad i Thailand känns allt annat än fel måste jag säga, och att få träffa Anna igen för första gången sen jag lämnade av henne på Arlanda den 3:e oktober känns såklart riktigt skönt.

Jag har länge avundats dom som gör resor likt denna men aldrig tidigare tagit tag i mig själv och gjort något likt detta, för detta måste jag ju självklart tacka Anna. För utan henne så hade detta alldeles säkert inte hänt. Jag har inte rest sådär otroligt mycket i mina dagar, men kan ändå säga att jag tycker om att resa. Kan låta motsägelsefullt då man inte lämnat landet för många gånger. Men varje gång jag har gjort det så har jag tyckt väldigt mycket om det. Att se andra kulturer och äta annan mat är något jag uppskattar väldigt mycket. Så sett till det så borde denna resan bli klart underbar, vilket jag är rätt övertygad om att den kommer att bli.

Som jag skrev innan så är nu ryggsäcken packad. Allt är med, och om det nu är så att jag glömt något så må det vara hänt. För passet, badbyxorna och visa kortet är åtminstone nedpackat och på dessa saker kommer man väldigt långt. Har även laddat upp med en massa musik så jag har förströelse på planet, får tacka min underbara syster för lånet av hennes iPod! Tänkte även passa på att läsa lite vilket jag inte gjort på ett tag. Har med mig Snabba Cash som jag har avsett att läsa för länge sedan. Men nu har man 12 timmar flyg innan man är framme i Bangkok, så en del borde man ju hinna med på den biten tycker man.

Jag kommer i den mån det finns möjlighet uppdatera bloggen under resans gång och jag kommer att lägga upp bilder på Facebook. Vi har ju Annas lilla bärbara dator, även kallad Mini, så det borde bli ett och annat blogg inlägg och bilder att dela med sig av.

Lämnar Sverige och Landvetter 17:10 idag för avresa mot Bangkok via Frankfurt. Hemma igen är jag den 17:e januari. Ni får alla ha det så bra, ta hand om er. Vi ses när jag kommer hem igen!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ha nu så jättekul.. o ge Anna en superduper kram från oss... O God Jul o Gott nytt År..

2009-12-21 @ 07:48:08
Postat av: lena

Hoppas ni får det bra o får uppleva mycket. Hälsa Anna. kramar

2009-12-21 @ 19:44:37
Postat av: osten

hörde rykten från en landsman att du skällt ut han, stämmer detta :P

2009-12-25 @ 13:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback