Nu biter inte grissjukan på mig!

För nu har även jag fått det gjort! Jag är numer vaccinerad mot grissjukan. Har länge vart på väg att göra det. Men då man inte får ta det den närmaste tiden efter att man tagit andra vacciner, som jag gjort inför resan, så har jag inte kunnat göra det innan. Men idag var tiden inne för ett besök på Bjurslätts vårdcentral. Det hela gjordes efter en mycket effektiv löpande-bandet metod.
Köande för att vaccinera sig uppmanades att bilda denna kö utanför dörren, då det inte var någon där just innan mig i detta syfte så valde jag att gå in. Väl inne mötte jag en man som frågade om jag var där för att vaccinera mig, ja svarade jag varpå han gav mig ett papper i handen tillsammans med orden: "Fyll i detta papper och kom sedan fram med högerarmen". Jag gjorde som jag blev tillsagd, och på under en minut var det hela över. Mycket effektivt får jag säga!
Jag som personligen inte är ett direkt fan av sprutor kan tycka att denna var lite väl löjlig. Med allt snack runt denna sjukdomen så hade jag målat upp en bild av en rejält stor och smaskig spruta som skulle lämna rejäla spår efter sig. Men nej. Så var det inte, inte ens nästan. Man kände inte ens den komma in i armen och ja, man kände inget. Förvisso inget som jag egentligen är missnöjd över. Men den var helt enkelt inte vad jag förväntat mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback