Alla kom överlevande hem från Köpenhamn

Helgen spenderades som jag nämnt tidigare i Köpenhamn. En mycket trivsam stad på alla sätt får man säga.
Det hela började så smått med lite Jack Daniels & Ginger Ale ganska precis efter att arbetsdagen tagit slut och innan man hunnit lämna byggnaden. Så borde fler arbetsdagar sluta på vårt kära Svensk Cater. Efter att ha haft ett mindre pit-stop på Pullmans nere på Centralstationen så tuffade X-2000 av med destination Köpenhamn via Malmö. Det var ju någon månad sedan man var i Malmö sist då Anna är ute och reser, men det är alltid lika trevligt att rulla in på Malmö central. Tågresan ner passerade utan skandaler och alla var vid gott humör.

Väl nere i Köpenhamn så bar det av till hotellet som låg väldigt centralt och bra. Närmsta granne var en strippklubb som mig veterligen ingen besökte. Men det känns å andra sidan inte som om någon skulle ha avslöjat det i första taget för den delen.
Väl uppe på rummet så blev jag och min rumskamrat Robert aningen förvånade när vi fick en 80 säng att dela på. Vi lyckades tjata til oss en lite större säng, typ 140, vilket fick duga. Fannas ingen tid att vara kräsen.
Därefter bar det ut i Köpenhamns nattliv. Det blev ett rätt bra håll-i-gång. Detta för alla utom för han som inte hann till toan innan drickat från tåget kom upp och han somnade på golvet, behöver inte dela med oss om vem det var. När jag sakta stapplade hem kring 2 tiden så var jag rätt förfriskad och väldigt trött. SÅ då blev det sängen jämte Robert som tog det säkra före det osäkra och la sig clinch med väggen.

Dagen därpå vaknade jag med årtusendets huvudvärk. Aldrig haft migrän förr, dumt att få det nu... typ. Men en snabb vända förbi Burger King och en öl på en rätt små trevlig pub på Ströget löste det problemet. Dagen fortsatte i den andan med lite öl och rätt god mat, iaf till lunch då det fanns mer att önska av middagen. Under middagen kände jag att jag inte skulle komma att bli kvällen vinnare. Så döm om allas förvåning när jag begav mig hem strax innan 21 för att sova. Där sov jag väldigt gott, trots Roberts försök med att hålla mig vaken via högljudda snarkljud.
Jag vaknade omkring 09:00 otroligt pigg och utvilad, tillskillnad från mer eller mindre alla andra. Efter frukost var det bara att göra sig redo för hemfärd och jag kom hem till min ö runt 17 tiden. Hela söndagen tackade jag mig själv för att jag gick hem i tid då jag omöjligt hade kunnat må bättre än jag gjorde.

Helgen var mycket trevlig och ens om jag hade velat så hade jag inte kunnat rapportera om några skandaler över huvudtaget. Får tacka alla inblandade för en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ar sjukt svartsjuk pa Robert!

2009-11-24 @ 09:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback