Äntligen!

Nu är mitt projekt med klädkammaren äntligen färdigt. Vid projektets början var klädkammaren mer ett förråd. Ett förråd med otroligt röda väggar och tak fyllt med slitna och fula hyllor. Att man ens kunde få in så många hyllor i det utrymmet var lite imponerande på ett inte allt för positivt sätt. Tyvärr glömde jag ta en före bild, men alla som har vart här vet hur det såg ut.
För att vara en rätt oerfaren hemmafixare så har det gått klart över förväntan. Storleken på klädkammaren är inte den största och inget som man tyvärr kan göra något åt. Detta dilemma har fört med sig vissa mindre problem. Eller problem är väl kanske fel ord, mer rätt är väl något i stil med "hinder som skall överkommas". Dessa hinder har jag löst med diverse abrovinscher. En abrovinsch är för er som inte vet det även en så kallad listig lösning. Då jag som sagt är relativt grön som hemmafixare så är jag mäkta nöjd med mina fina abrovinscher.
Det har tagit sin lilla tid detta ändå rätt lilla projektet. Dels beroende på orutin och dels beroende på att jag använt mig av devisen, "det jag inte gör idag kan jag göra en annan dag".
Men det har vart ett roligt projekt och jag känner ändå att jag fått blodad tand att fortsätta på inslagen hemmafixar linje när tillfälle ges och när det kommer att behövas. För om man inte tränar så kommer man aldrig att lära sig.
Man kommer säkerligen att hitta diverse olika saker som skulle kunna ha gjorts på ett bättre sätt. Men en sak är då säker, klädkammaren är gjord med mycket kärlek. Det kan jag tycka väger upp mycket av dom eventuella bristerna rummet kan ha.

Det enda som finns kvar att göra nu är att fylla klädkammaren med kläderna som skall bo där inne. Sen finns där alltid plats att finputsa det så att det blir mer personligt. Men det sistnämnda skall hon som klädkammaren än ämnad för få bestämma själv. För det känns inte mer än rätt att hon också skall få ha något att säga till om med detta.
Men själva inflyttningen av kläderna skall jag själv se över nu framöver. Det är en hel massa kläder och dom skall alla tvättas innan, vilket kan ta lite tid. Sakta men säkert kommer dom att få flytta in en efter en. Förmodligen börjar denna inflyttning redan till helgen. Sen skall jag även se till att städa klädkammaren ordentligt innan någon flyttar in, precis så som sig bör.

Här nedan ser ni nu bilder på hur det färdiga resultatet blev.

   

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hon kommer att bli jättestolt över dig.... :o)

2009-11-10 @ 20:57:54
Postat av: Anette

Mycket tjusigt Petter. Anna kommer att bli kanonnöjd!!

2009-11-10 @ 23:39:51
Postat av: Lena

Vad duktig du varit.Jag är imponerad.Anna kommer att tycka om den.

2009-11-11 @ 05:20:14
Postat av: Anna

WOW!!! Vad fint dar ar! Jag ar superimponerad och jattestolt over att jag har en sa underbar, snall och grym pojkvan! Du ar fantastisk!! Ska bli sa kul att flytta in mina klader dar! PUSS

2009-11-11 @ 05:57:59
Postat av: Anna

WOW!!! Vad fint dar ar! Jag ar superimponerad och jattestolt over att jag har en sa underbar, snall och grym pojkvan! Du ar fantastisk!! Ska bli sa kul att flytta in mina klader dar! PUSS

2009-11-11 @ 06:00:35
URL: http://stiltje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback