Petter rasar och hatar

Man skall inte hata, inte egentligen inte i en perfekt värld. Men nu är inte världen perfekt, och så länge den inte är det så skall jag hata en del saker ett tag till. Saken är ju den att vissa saker hatar man, så är det bara. Vissa är stora andra är små, men hat i olika former finns alltid där hos alla människor. Sen finns det saker man hatar mer och andra som man hatar mindre. Så nu i detta inlägget tänkte jag dela med mig av saker jag hatar, eller åtminstone ogillar väldigt skarpt. För just hat är ju ett väldigt starkt ord.

* Könskvotering är något jag ogillar otroligt mycket. Att kvotera in någon, man eller kvinna, på en arbetsplats utbildning eller vad som helst bara för att jämna ut könsbilden är inte ok. Man skall gå efter kunskap oavsett kön.

* Särbehandling av våldtäktsmän, pedofiler och liknande avarter av människor. Begår man ett brott oavsett vad det är så åker man in i fängelse så enkelt är det ju. Men denna typen av brottslingar skyddas genom att sitta på special anstalter. Man skal inte skilja på brottslingar på det sättet. Dom skall sitta med alla andra oavsett vad. Varför skall dom skyddas? Det fanns ingen där som skyddade offren som dom förstört livet för.

* Exploatering av fattiga människor som inte har något annat väl än att låta sig utnyttjas gör mig så otroligt arg och ledsen.

* Folk som anser sig ha rätt att se ner på och till och med uttala sig negativt om människor som på något sätt befinner sig utanför det som dom anser vara det "normala" gör mig arg. Till detta räknar jag människor som retar överviktiga. Rasister som på ett sådant sätt anser sig stå över andra. Även såna som gör sig roliga på andras bekostnad, så som många tex. gör med handikappade. All typ av mobbing. Varför kan inte bara alla respektera varandra för den alla är?

* Att det bästa sättet att röra sig i en stad, lokaltrafik, inte är avgiftsfritt. Nej, istället har man så höga priser att det inte är värt besväret att åka buss utan man uppmuntrar genom detta folk att ta bilen istället. Priset i kombination med nedanstående punkt.

* Västtrafik. Antingen så är bussen sen och man kommer försent till jobb/träningar/möten/anslutande tåg & bussar osv. eller så kommer den inte alls. Skulle dom lyckas att få en buss att komma i tid så kan du ge dig f*n på att den är sen när den väl är framme vid hållplatsen du skall av på.

* Sedan så ogillar jag den svenska vintern. Den är lång, kall och framförallt mörk. Sen kommer folk att säga att det är ju så mysigt med snö som lyser upp. Nej det är det inte! Det är mysigt med en varm sol som lyser upp och det är ljust långt in på kvällen. Vill man ha vinter kan man resa till Alperna.

* AIK Solna. Egentligen behöver man inte säga mer. Finns inget med denna idrottsföreningen alls att tycka om. Man blir ju arg bara man hör namnet uttalas.

* Takida.Sämre skit än detta band får man söka långt efter, men jag tror nog inte man kan lyckas finna ett. Skulle man råka höra dom på radion där man går på jobbet så denna lilla sak i sig förstöra en hel dag.

* Vidare hatar jag det faktum att allt som är gott är onyttigt. Vill kunna äta vad som helst utan att behöva tänka mer på det, men så bra har man det ju inte.

* Sedan så hatar jag mitt jobb rätt mycket för tillfället...

Det finns så mycket annat att hata och ogilla utöver det ovanstående. Detta var bara ett urval av saker. Självklara saker som mördare, djurplågare, kvinnomisshadlare och såna avarter har jag inte tagit med då detta ter sig rätt självklart att man hatar rätt hårt.
Det bör tilläggas att jag inte är någon som går omkring och hatar onormalt mycket, för det gör jag absolut inte. Jag hatar nog i samma utsträckning som alla andra. Men det finns så mycket saker som man blir så arg över i det samhället vi lever i.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är helt med på din hatlista, kunde inte sagt det bättre själv! Det enda två punkterna jag är tveksam till är "AIK Solna" och "Takida".



Man får hata lite lagom...

PUSS

2009-11-27 @ 11:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback