Petter hyllar och älskar

I senaste inlägget rasade och hatades det här på P som i Petter. Men nu i detta inlägget blir det tvärtemot. Idag skall det hyllas och älskas. Saker, händelser och fenomen skall lyftas fram och ges den kärlek som allt och alla förtjänar. Jag kommer inte lista människor i detta inlägget då dom ligger på en helt annan nivå. För jag har ju min Miss world traveler Anna som jag älskar otroligt mycket. Den enskilt mest underbara människa jag träffat alla kategorier, både som flickvän och vän. En underbar familj bestående av mamma, pappa, bror och syster. Brorsönerna skall icka förglömmas dom heller. Har en massa vänner som även dom förtjänar en massa kärlek och fanfarer. Men hade alla individer listats så hade listan blivit lite jobbigt lång.

* Handboll. Det är den enskilda sak eller aktivitet som gett mig klart mest i livet. Jag har fått vänner, hållt mig sysselsatt. Haft något som jag kunnat skapa mål att satsa efter och det var den enskilt största anledningen till att jag flyttade till Kungsbacka och sedemera Göteborg med allt vad det har medfört. Har handbollen att tacka för så otroligt mycket.

* Djurgården. Alla förstår sig inte på det här med att älska och brina för ett fotbollslag. Men för alla er som gör det och vet vad det innebär så är det otroligt stort. Man upplever upp och ned gångar, glädje och sorg. Men hur det än går så finns kärleken där. Det finns en anledning till att fotboll är så stort som det är. Förenar människor i alla samhällsklasser och livsöden under en och samma passion.

* Svensk Cater/Svensk Snabbmat. Även om jag i mitt förra inlägg utryckte mitt missnöje med arbetet jag befinner mig på om dagarna så finns det ju trots allt mycket positivt man fått ut av stället. Då är det ju framförallt en sak. Jag har via arbetet träffat några personer som har kommit att bli några av mina bästa vänner, och det är jag otroligt tacksam för.

* Vårdpersonal. Denna yrkeskår bör hyllas mer än så många andra. Dom som jobbar där gör varje dag skillnaden för så många människor, detta trots att dom har en alldeles för dålig lön och i många fall alldeles för dåliga arbetsmiljöer. Personligen hade jag aldrig kunnat jobba inom vården då jag har svårt för att vara omkring människor som mår dåligt. Det ger mig av någon anledning dåligt samvete för att jag har det rätt bra och så ser man vart man kan hamna i framtiden och det kan vara en mycket jobbig tanke.

* Måste även hylla alla människor som gör något för andra uta att kräva något tillbaka. Tex såna som jobbar som volontärer. Alla som på något sätt arbetar ideellt i någon organisation, eller som på annat sätt bidrar på ett positivt sätt för andra människor utan att kräva något i utbyte.

* Kent. Nu pratar vi alltså om musikgruppen Kent. Det enskilt bästa musikbandet som funnits. Där har vi en grupp som alltid får en att må bra på ett eller annat sätt även om alla låtar inte alltid är lika uppåt. Minnerna av konserterna man sett med dom kommer alltid leva kvar som otroligt bra minnen. Här pratar vi alltså om ren och skär njutning. Mycket kärlek till Kent.

* Dator + internet. Visst det kanske låter nördigt. Men jag och många med mig kan inte tänka sig ett liv utan en dator. Den är källa till information, nöje, nya möten.. ja listan kan göras lång.

* Möjligheten att ladda ner musik och film via torrent. Det ingår lite i den ovanstående kategorin. Men detta är ett fenomen som skall hyllas alldeles för sig själv. Många tycker att det är fel med fildelning, men jag kan inte på något sätt hålla med. Detta sätt att dela filer mellan varandra har gjort att jag upptäckt musik och filmer som jag aldrig annars hade upptäckt. Så tack Bram Cohen för att du la grunden till detta!

* Sony. Lite mer nörd poäng. Men deras skapelse Playstation 3(1&2) medför otroligt mycket nöje. En otroligt bra spelkonsol. Möjlighet att kolla film på en helt ny nivå tack vare Blue Ray. Ja möjligheterna med denna skapelse är smått otroligt.

* Postnummer område 417. Vi pratar alltså Hisingen, vi pratar om Slätta Damm. Det var hit jag flyttade första gången den gången jag flyttade hemifrån. Har bott här sedan 2001 bortsett från ett år i Lerum innan jag återvände hit igen 2008. Många har mycket mindre gott att säga om Hisingen. Men när dom väl vart här i Slätta Damm så låter det lite annorlunda. Här är det helt enkelt lite finare och lite bättre. Jag trivs otroligt bra här måste jag säga. Det är nära in til stan och sen har vi Hisingensparken alldeles runt hörnet. Hisingsparken är Göteborgs största parkområde. Perfekt för motion eller om du bara vill ta en promenad i naturen, underbart!



Kommentarer
Postat av: otta

:O)

2009-11-28 @ 17:33:15
Postat av: Malin

I agreee! 417-Slättadamm är ju bara så mysigt, gör lite ont i mitt hjärta att jag ska överge det en sväng...!

2009-12-03 @ 21:58:27
URL: http://malingoesabroad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback