Röd


Har ju glömt att skriva om Kents nya skiva Röd här. Det enda bandet i världen vars musik man inte laddar ner utan vars man ser till att köpa sig ett fysiskt exemplar. Den släpptes här om veckan och var minst sagt mycket efterlängtad. Efter att ha lyssnat på dom sedan starten 1995 så är Kent det enda bandet eller artisten som jag någonsin kunnat kalla "favorit band". Att dom skulle få denna utvecklingen från att man började lyssna på dom till vad dom är i dag är lite smått otroligt, fantastiskt bra. Den nya skivan Röd är underbart bra, vi pratar om fem stycken P i Betyg! Tillskillnad från alldeles för många band som bara kör på i samma gamla spår så utvecklas Kent allt eftersom dom blir äldre. Precis som ett vin så blir dom bara bättre och bättre för varje år. Så har ni inte köpt nya skivan ännu så måste ni genast göra detta.

Jag såg Kent första gången 1996 på Liseberg med min bror och hans sambo. Det var under deras turné efter skivan Verkligen där Kräm var den låten som sålde bäst. Men mina favorit på den skivan är Indianer och Thinner.
Sedan dess har det bara rullat på och dom är fortfarande ett band som berör och engagerar lika mycket nu som förr, om inte till och med mer nu. 

Jag satt här och tänkte lite på vilka låtar som är bäst och kanske till och med göra en lista av dom. Men kom snabbt på att det inte skulle gå, för det är svårt att välja ut bara några som skall vara dom bästa. Stenbrott, När det blåser på månen, Thinner, Indianer, 747, En himmelsk drog, FF, Socker, Mannen i den vita hatten, Max 500, 400 slag, Columbus, Berlin, Utan dina andetag, Hjärta, Töntarna... ja en sådan lista hade kunnat bli hur lång som helst.
Så istället för en lista så bidrar jag med två smakprov från den nya skivan här nedan.

Töntarna, fantastiskt bra video:
  Hjärta:



Ikväll så skall man göra debut i klubbens division 5 lag Baltic. Skall bli skönt att få röra lite på sig då det blivit alldeles för lite av den varan sen jag tog pausen från handbollen. Så jag tycker alla skall ta sig till Förbohallen i Stenkullen klockan 19:20 för att bevittna Baltics match mot Oldrik.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så du laddar ner!!!!!!! fy fy...

2009-11-16 @ 08:22:14
Postat av: Petter

Det gör jag absolut:) Du kan läsa om det här http://psomipetter.blogg.se/2009/february/utkast-hej-jag.html

2009-11-16 @ 16:06:33
URL: http://psomipetter.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror min kära mor "Lotta" också skulle ladda ner om hon bara visste hur man gjorde ;-P



Ser fram imot att höra Röd!

2009-11-17 @ 09:27:55
URL: http://stitje.blogg.se/
Postat av: ida

det stora den söndagen var ju att tanten inte kunde koncentrera sig...

2009-11-19 @ 00:18:12
URL: http://idaskriver.blogg.se/
Postat av: Petter

Hon ja! Ja det är iaf bra att Baltichov har en koncentrerad publik:)

2009-11-19 @ 15:24:48
URL: http://psomipetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback