5 månader senare

Nu är det inte mer än 5 dagar kvar till Anna kommer hem efdter nästan 5 månader på resande fot runt vårat runda klot. Skall bli otroligt skönt får jag säga. Hon har vart ute och rest sen alldeles i början av oktober. Förutom den månaden jag hade i Thailand så har jag ju bara sett henne via Skype. Som för övrigt är alldeles fantastiskt när man vill hålla kontakten med någon på andra sidan jorden utan kostnad. Så man får tacka Skype som har underlättat denna tiden avsevärt.

Men jag har ju lite att stå i nu dessa dagarna som kommer. Här hemma måste det städas.. Det ser kanske inte smutsigt ut, då jag trots allt är bra på att hålla ordning runt mig. Men dammet finns där, överallt faktiskt. Så det måste jag ta tag i. Sen så måste jag ju köpa en "Välkommen hem" present så klart. Vet redan vad det förmodligen kommer att bli. Men man måste ju iväg och fixa det också. Sen på fredag blir det att hämta upp bilen som Mathias fixat, tack Mathias!, och som jag skall köra till Stockholm i för att hämta Anna. Väl i Stockholm blir det en natt på Radisson SAS Arlandia då flyget från Tokyo inte anländer förrän efter 22 på lördagen. Det var det hotellet vi bodde på innan hon flög från Stockholm via London till Rio de Janeiro i början av Oktober. Så man kan säga att detta sluter cirkeln.

Så nu är det bara att hoppas att vädret blir bättre och att det inte fortsätter snöa så som det gjort den senaste tiden.

Nu blir det snart att lägga sig i soffan för att kolla på sprint stafetten i OS. Man har ju förhoppningar om dubbla medaljer idag, så det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback