New York 2011

Jag har nu vart hemma i drygt en vecka efter min månadslånga vistelse i Thailand. Det är med lite skräck som jag ser tillbaka på denna vecka. Inte för att det är hemskt att vara hemma eller för att det hänt något. Nej, utan för att det går så otroligt fort att komma in i sin vardag igen. Redan samma dag som jag kom hem så var jag på möte med handbollen i Lerum och resten av veckan har jag arbetat. Vissa stunder kändes det knappt som om man vart bortrest. Thailand känns nu väldigt avlägset, alla dessa paradis stränder, maten, folket och framförallt vädret. Detta trots att det inte gått riktigt en hel vecka sedan man låg där och plaskade i det klar blåa vattnet tillsammans med Anna. Nu får man istället klä sig i varma kläder i hopp om att inte frysa när man går ut.
Men jag försöker leva så gott jag kan på mina minnen från en fantastisk månad. För så länge man har minnen så kan man komma ihåg. Så länge man har drömmar kan man längta och se fram emot nya äventyr.

En sak är då säker efter denna resan. Det är det att jag helt klart fått mersmak på att resa och vill göra det så mycket jag bara kan framöver. Jag vill se fler ställen av världen och självklart åka tillbaka till Thailand som jag gillade väldigt mycket.
Den egentliga planen jag hade för en resa 2010 var en resa till New York. Det var under hösten/vintern 2008 som jag mer eller mindre bestämde att jag skulle resa till New York 2010. Men sedan så träffade jag Anna och nu i höstas så åkte ju hon iväg på sin jorden runt resa. Då såg jag det som ett klart bättre alternativ att åka och träffa henne i Thailand istället för att åka till New York, inget man på något sätt ångrar sig över. Otroligt fint land!
Men eftersom Annas stora hobby är resande så lär det med all säkerhet bli många resor framöver. Jag har inte rest så mycket i mitt liv, men jag har uppskattat och tyckt väldigt mycket om det varje gång. Så nu får jag kanske sätta upp som mål att ta mig och Anna till New York 2011 istället då inte heller hon har vart där och även hon vill dit. Så från och med nästa månad så är tanken och förhoppningen att jag skall börja spara pengar för framtida äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback