En månad senare

Nu närmare sig slutet på denna resan sakta men säkert. En månad lång semester är snart över och man skall tillbaka in i sin frys och börja jobba igen. Just nu känner man inte så jättemycket för att återgå till arbetet igen. Men det är väl en verklighet man måste acceptera.

Vi befinner nu oss i Patong efter att ha vart på alla dessa paradis öar tidigare. Om Patong finns det nog inte många bra saker att säga. Staden är ful och lite motbjudande. Det är fullt av horor, äckliga gubbar med alldeles för unga Thai flickor överallt. Det är en massa oljud och ,tillskillnad från alla ställen vi vart tidigare, en hel massa jobbiga Thailändare. Stranden är inte på något sätt som alla vi vart på innan. Här står solstolarna och parasollerna uppradade längs med hela stranden. Nej.. detta är inget ställe som gör detta underbara landet rättvisa.
Vi fick i alla fall ett fint rum att bo på dom sista nätterna ihop innan jag flyger från Phuket via Bangkok och Frankfurt hem till Göteborg och Hisingen.

 
Utsikten från vårat hotell i Patong säger det mesta om staden..


Förutom alla fantastiska ställen vi vart på under denna resan så har den även fört med sig en annan bra och nyttig sak. Jag har läst en hel massa. Det har än så länge blivit tre böcker och skall idag börja på min fjärde. Den fjärde boken är Infiltratören av Lasse Wierup. Dom andra tänkte jag lite snabbt och lätt betygsätta utan att fördjupa mig i någon slags recension:
* Snabba Cash av Jens Lapidus, PPPP. En riktigt bra och spännande bok! Längtar efter filmen som om jag fattar det rätt har premiär denna veckan.
* Svensk Maffia av Lasse Wierup & Matti Larsson, PPP. Klart intressant läsning om dom största kriminella organisationerna i landet.
* Det skall bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf, PP. Första halvan av boken var väldigt intressant och bra. Men sen så var det mest en massa dravvel... synd, för den började som sagt rätt bra.

  

Nu återstår det att se om denna resan får det inflytandet på mig att jag börjar läsa mer även när jag är hemma i vardagen. Det kommer ju inte ske i denna utsträckningen kan jag lova. Men en bok lite då och då skulle ju inte skada. Jag kanske helt enkelt får avsätta lite bokläsningstid varje vecka.

Kommentarer
Postat av: Lena

Roligt att du börjat läsa. Skön avkoppling.

2010-01-14 @ 08:15:07
Postat av: osten

Snabba cash premiär imorn =)

2010-01-14 @ 09:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback