From Koh Lipe with love

Nu är det endast två dagar kvar här på paradisön Koh Lipe innan vi påbörjar våran resa uppåt landet igen med slutmål Bangkoks internationella flygplats för resa hem till Göteborg och Hisingen igen. Men till hemresa är det fortfarande en vecka kvar. Innan dess skall vi spendera ytterligare två nätter här på Koh Lipe. Efter det skall vi åka båt upp till Phi Phi igen. För när vi var där i början på resan så låg jag mer eller mindre sjuk dom tre dagarna vi var där. Så nu tänkte vi göra det som vi inte kunde göra då. Efter det blir det någon natt i Phuket, mest för att det är därifrån vi skall ta flyget. Jag skall åka därifrån till Bangkok och vidare mot Göteborg och Anna skall flyga från Phuket till Suratthani för att möta upp Louise.

Vi har haft det riktigt bra här på Koh Lipe den tiden vi vart här, vilket sammantaget kommer att bli en vecka. Stränderna är helt fantastiska med alldeles klart vatten och möjlighet att snorkla och se en massa färgglada fiskar mm direkt från stranden. Den relativt lilla gågatan bjuder på allt som en Thailändsk ö bör med mat, massage, små affärer mm. Tempot är väldigt lugnt vilket är väldigt skönt. Det enda lilla tråkiga är väl att det är väldigt många svenskar på ön så det känns i det avseendet inte lika unikt.

Igår var vi ute på en snorkelutflykt kring öarna runt omkring Koh Lipe. Att snorkla är inget jag direkt gjort förut så här på riktigt, men jag måste säga att det är något jag tycker väldigt mycket om. När man ligger där i vattnet med cyklop, snorkel och simfenor på och tittar ner i korallerna så befinner man sig i en helt annan värld. Alla andra ljud är bortstängda och kan se alla dessa djur nere i havet, helt otroligt måste jag nog säga att det är. Sen så bjuder denna ön med omnejd in till en mycket bra snorkling då det finns otroligt mycket att se väldigt nära land. Så det behöver inte vara så svårt att ta sig till allt sin är värt att titta på.

Idag var den stora uppgiften att få tvätten tvättad. Tvättpåsen har växt sig stor, och eftersom vi imorgon måste packa för utresan dagen efter det så var tvätten prio ett idag. Det mesta lämnades in för tvättning, medans Anna skötte resten.

Efter det blev det en promenad följt av lite sol och bad.

Idag är det klarblå himmel här med lite blåst. Vädret har under veckan här vart bra men inte fantastiskt. Det har vart lite moln på himlen men fortfarande väldigt varmt. Två nätter har det regnat, men än så länge inte dagtid.

Ha det nu så bra mina vänner! Det skall jag och Anna i vilket fall. Här blir det nu en Chang eller två inne i "stan" och lite mat på det.

//Petter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback